Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klaudia
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:54, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam pytania do drugiej części Nikolskiej:
1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji.
2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Paulina
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:22, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pytania do pozycji 12, rozdział 5:
1. Krótko omów znaczenie przywiązania i straty dla dorosłych osób z autyzmem.
2. Na czym będzie polegało udzielenie wsparcia dorosłym osobom z autyzmem przeżywającym żałobę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aneshia
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:57, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pytania do Nikolskiej:
1) Jakie są formy obrony podgrupy pierwszej dzieci autystycznych wg podziału Nikolskiej?
2) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 1?
3) Wymień pięć cech charakterystycznych dla dzieci autystycznych z podgrupy 2.
4) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 2?
5) Jak wygląda związek dzieci z 3 podgrupy z osobami najbliższymi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iulia
Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:58, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dorzucam pytania do poz 3,4
1.Scharakteryzuj krótko funkcjonowanie neuronów lustrzanych.
2.Podaj metodę diagnozowania autyzmu.
3.Które objawy autyzmu tłumaczy teoria krajobrazu istotności (i w jaki sposób)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iulia
Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:08, 27 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zebrałam wszystkie pytania:
Cytat: | PRZYCZYNY AUTYZMU
1) Frith: Autyzm. W: Świat Nauki" 1993/8
2) Rodier: Początki autyzmu. W: Świat Nauki"2000/5
1. Jakie zmiany w pniu mózgu obserwuje się u osób autystycznych?
2. Jakie znaczenie ma gen Hoxa1 w powstawaniu zaburzeń autystycznych?
3. Wiele spostrzeżeń wskazuje na to, że autyzm spowodowany jest defektem Ośrodkowego Układu Nerwowego. Na co on wpływa?
3) Ramachandran, Oberman: W rozbitym lustrze.
4) Rizzolatti,Fogassi, Gaallese: Zwierciadła umysłu.
1.Scharakteryzuj krótko funkcjonowanie neuronów lustrzanych.
2.Podaj metodę diagnozowania autyzmu.
3.Które objawy autyzmu tłumaczy teoria krajobrazu istotności (i w jaki sposób)?
DIAGNOZA
5) skale przesłane netem przez Magdalenę
6) Piszczek M.: Typologia O. S. Nikolskiej - próba zrozumienia dynamiki zaburzeń z kręgu autyzmu, Dziecko Autystyczne. T VII, nr 1, 1999Wyd. Krajowe Towarzystwo autyzmu
część 1
1) Jakie są formy obrony podgrupy pierwszej dzieci autystycznych wg podziału Nikolskiej?
2) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 1?
3) Wymień pięć cech charakterystycznych dla dzieci autystycznych z podgrupy 2.
4) Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 2?
5) Jak wygląda związek dzieci z 3 podgrupy z osobami najbliższymi?
część 2
1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji.
2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji?
PROBLEMY RODZICÓW DZIECI AUTYSTYCZNYCH
7)Kamińska - Reyman j. (1995) Rodzice zagubieni w rzeczywistości
PODEJŚCIE DYREKTYWNE I NIE W TERAPII
Przytulanie - materiały od Magdaleny
1. Wymień i krótko opisz trzy fazy reakcji rodzica i dziecka w trakcie sesji Holdingu
2. Podaj przynajmniej trzy przeciwwskazania do stosowania Holdingu
9) o terapii zabawą
10) Delacato : Dziwne, niepojęte dziecko autystyczne
1. Jak Delacato rozumie pojęcie "sensoryzmów" i jakie mają one znaczenie dla funkcjonowania dziecka autystycznego?
2. Omów sposób funkcjonowania dziecka z wybranym przez siebie "sensoryzmem".
3. Podaj cele pierwszego etapu (przetrwanie) terapii proponowanej przez Delacato. Co może pomóc dziecku w przetrwaniu.
11) o Metodzie Inegracji Sensorycznej
1. Neurologiczne podstawy metody sensorycznej integracji
2. Jak można pomóc dziecku nadwrażliwemu
3. Analiza samostymulacji i zachowań samouszkadzających
12) Morgan H. (2004) Dorośli z autyzmem rozdz. 4 i 5
rozdz 5:
1. Krótko omów znaczenie przywiązania i straty dla dorosłych osób z autyzmem.
2. Na czym będzie polegało udzielenie wsparcia dorosłym osobom z autyzmem przeżywającym żałobę.
13) Metoda ułatwionej komunikacji
|
Jak widać niewiele zostało do zrobienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zalidroga
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:01, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja bym prosiła tego kto będzie wysyłał Pani dr wszystkie pytania, zeby do pozycji 1 i 2 dołączyć pytania:
1. Jakie zmiany w pniu mózgu obserwuje się u osób autystycznych?
2. Jakie znaczenie ma gen Hoxa1 w powstawaniu zaburzeń autystycznych?
3. Wiele spostrzeżeń wskazuje na to, że autyzm spowodowany jest defektem Ośrodkowego Układu Nerwowego. Jak ten defekt się przejawia?
Ponieważ wprowadziłam delikatną zmianę aczkolwiek myślę,że istotną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wioleta
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:24, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja już wysłałam pytania do dr Kamińskiej. Podaję jej adres: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eramai
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:09, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wiolu, a wysyłałas do niej z tymi pytaniami które dopisaliśmy na zajęciach??
ad.9) o terapii zabawą, pytanie:
Wymień ogólne założenia terapii niewerbalnej.
i odpowiedź
Dziecko poprzez własną aktywność (zabawową) oraz zachowania terapeuty ma szansę przebudować i odtworzyć brakujące ogniwo w rozwoju osobowości. Punktem wyjścia jest aktywność własna dziecka, a zachowania terapeuty sa do niej dostosowane. Dokładniej rozumując dostosowane do:
- zdolności dziecka do tolerowania obecności innej osoby
- etapu rozwoju zabawy dziecka
- potrzeb dziecka
- aktualnych problemów poznawczych dziecka
- konfliktów emocjonalnych dziecka
* Nalezy wybrać taką koncepcję zabawy aby uwzględniała partnera zabawy a nie tylko dziecko (-> teoria Winnicotta; 4 stadia rozwoju zabawy) Przejście razem z dzieckiem kolejnych stadiów zabawy jest podstawową zasadą terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju "ja".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
klaudia
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:21, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
1. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji:
- powtarzalność sytuacji
- strukturalizacja zdarzeń
- rytualizacja przebiegu kontaktu z najbliższymi osobami
2. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji wg Nikolskiej?
-poziom 1- strach jeszcze nie jest utrwaloną reakcją wywołaną przez określone czynniki zewnętrzne; jego odpowiednikiem jest unikanie dyskomfortu spowodowanego przekraczającymi zdolnosci adaptacyjne dziecka cechami fizycznymi otoczenia
-poziom 2- lęka ma charakter zgeneralizowany, jego źródłem nie jest jedna określona przyczyna lecz globalna zmiana dotychczasowego sposobu działania, sytuacji lub zwyczajowego zachowania najbliższych
- poziom 3- strach wiąże się z przewidywaniem pojawienia się strasznego przedmiotu lub przerażającej sytuacji; przeżycie strachu zaczyna być ambiwalentne (dążenie do wycofania i do przezwyciężenia)
- poziom 4- lęk przed ujemną afektywną oceną przez innych; każda negatywna ocena może prowadzić do zgeneralizowanej trwogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wioleta
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:08, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nie, wysłałam tylko pytania moje i Gosi, bo resztę dr Kamińska ma na kartce (napisane ręcznie)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mała
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:13, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pyt. do H. Morgan Dorośli z autyzmem:
1) Krótko scharakteryzuj sechy i wynikające z niech trudności u uczeniu się osób dorosłych z autyzmem
2) Podaj wskazówki dotycące działań na rzecz przewyciężania braku elastyczności u osób dorosłych z autyzmem
Odpowiedzi może jeszcze dziś dostarczę, najpóźniej jutro wieczorem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
yMONN
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Sob 8:55, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Trzeba jej posłać całość bo ona się pogubi. Zresztą o to prosiła, jak mi się zdaje. Gdzie jest reszta pytań? Ludzie mieli je tu umieścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cynamon
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:34, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
To pytanie o neurologiczne podstawy metody sensorycznej integracji zostało skreslone na tej liście i zastapione pytaniem marzeny o podstawy i cel stosowania metody integracji sensorycznej u dzieci autystycznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cynamon
Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 10:37, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
I własnie gdzie jest reszta pytań i odpowiedzi. W sumie juz jest sobota a my dalej nie wiemy nawet jak wygląda cała lista pytań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inka
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:20, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pytania do III części Nikolskiej:
1. Wymień 5 wybranych zasad nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dziećmi autystycznymi.
2. Opisz etapy nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dzieckiem z pierwszego poziomu afektywnej regulacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|