|
www.zakonnawzgorzu.fora.pl forum studentów piątego roku psychologii PiPS
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
findar
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:21, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No właśnie, czy ktoś może zebrać je w całość i jej wysłać? I ciekawe czy ktoś jeszcze nie zamieścił swoich pytań...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
klaudia
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:36, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
gdzie sa odpowiedzi do pytań dotyczących przyczyn autyzmu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wioleta
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:31, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na razie mamy tyle (pogrubione to to, czego nam brakuje). Nie ma tu pytań odnośnie przyczyn autyzmu, ale zaraz przepiszę to, co notowałam na zajęciach. I jeszcze pytanie odnośnie skal - o co chodzi?
1) Frith: Autyzm. W: Świat Nauki" 1993/8
2) Rodier: Początki autyzmu. W: Świat Nauki"2000/5
1. Jakie zmiany w pniu mózgu obserwuje się u osób autystycznych?
2. Jakie znaczenie ma gen Hoxa1 w powstawaniu zaburzeń autystycznych?
3. Wiele spostrzeżeń wskazuje na to, że autyzm spowodowany jest defektem Ośrodkowego Układu Nerwowego. Jak ten defekt się przejawia?
3) Ramachandran, Oberman: W rozbitym lustrze.
4) Rizzolatti,Fogassi, Gaallese: Zwierciadła umysłu.
1.Scharakteryzuj krótko funkcjonowanie neuronów lustrzanych.
2.Podaj metodę diagnozowania autyzmu.
3.Które objawy autyzmu tłumaczy teoria krajobrazu istotności (i w jaki sposób)?
5) skale przesłane netem przez Magdalenę
6) Piszczek M.: Typologia O. S. Nikolskiej - próba zrozumienia dynamiki zaburzeń z kręgu autyzmu, Dziecko Autystyczne. T VII, nr 1, 1999Wyd. Krajowe Towarzystwo autyzmu
część 1
1. Jakie są formy obrony podgrupy pierwszej dzieci autystycznych wg podziału Nikolskiej?
2. Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 1?
3. Wymień pięć cech charakterystycznych dla dzieci autystycznych z podgrupy 2.
4. Jakie są formy autostymulacji dzieci z podgrupy 2?
5. Jak wygląda związek dzieci z 3 podgrupy z osobami najbliższymi?
część 2
6. Wymień warunki konieczne do osiągnięcia równowagi emocjonalnej przez dziecko autystyczne na drugim poziomie afektywnej regulacji.
7. Na czym polega strach/ lęk na poszczególnych poziomach afektywnej regulacji?
Część 3
8. Wymień wybranych zasad nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dziećmi autystycznymi
9. Opisz etapy nawiązywania kontaktu emocjonalnego z dzieckiem z pierwszego poziomu afektywnej regulacji.
7)Kamińska - Reyman j. (1995) Rodzice zagubieni w rzeczywistości
1. skąd wynika zagubienie rodziców dzieci autystycznych?
2. z czym wiąże się zagubienie rodziców dzieci autystycznych w wymiarze psychicznym i społecznym?
3. wymień i scharakteryzuj główne obszary zagubienia rodziców dzieci autystycznych
Cool Przytulanie
1. Wymień i krótko opisz trzy fazy reakcji rodzica i dziecka w trakcie sesji Holdingu
2. Podaj przynajmniej trzy przeciwwskazania do stosowania Holdingu
9) o terapii zabawą
Wymień ogólne założenia terapii niewerbalnej.
10) Delacato : Dziwne, niepojęte dziecko autystyczne
1. Jak Delacato rozumie pojęcie "sensoryzmów" i jakie mają one znaczenie dla funkcjonowania dziecka autystycznego?
2. Omów sposób funkcjonowania dziecka z wybranym przez siebie "sensoryzmem".
3. Podaj cele pierwszego etapu (przetrwanie) terapii proponowanej przez Delacato. Co może pomóc dziecku w przetrwaniu.
11) o Metodzie Inegracji Sensorycznej
1. Jak można pomóc dziecku nadwrażliwemu
2. Analiza samostymulacji i zachowań samouszkadzających
3. podstawy i cel stosowania metody integracji sensorycznej u dzieci autystycznych
4. wymień zakłócenia procesów integracji sensorycznej i ich objawy
5. przedstaw specyficzne strategie stosowane w terapii sensorycznej inegrującej dzieci z autyzmem
12) Morgan H. (2004) Dorośli z autyzmem rozdz. 4 i 5
rozdz 5:
1. Krótko omów znaczenie przywiązania i straty dla dorosłych osób z autyzmem.
2. Na czym będzie polegało udzielenie wsparcia dorosłym osobom z autyzmem przeżywającym żałobę.
3. Krótko scharakteryzuj cechy i wynikające z niech trudności u uczeniu się osób dorosłych z autyzmem
4. Podaj wskazówki dotyczące działań na rzecz przezwyciężania braku elastyczności u osób dorosłych z autyzmem
13) Metoda ułatwionej komunikacji
1. Na czym polega metoda ułatwionej komunikacji?
2. O czym należy pamiętać rozpoczynając pracę metodą ułatwionej komunikacji z dzieckiem autystycznym?
3. Rola osoby wspomagającej dziecko autystyczne w pracy metodą ułatwionej komunikacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mała
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:40, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Też się zastanawiam o co chodzi z tymi skalami. Nikt tego zagadnienia nie wybierał do opracowania pytań, więc ich nie mamy. Pani dr nie powiedziała jednoznacznie czy mamy się z tego przygotować i jak. Może ktoś wie coś na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wioleta
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:07, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Właśnie wysłałam dr Kamińskiej maila z tymi pytaniami, które zamieszczałam na forum. Mam nadzieję, że to wszystkie i że nic nas w czwartek nie zaskoczy I teraz życzę miłej ;P i owocnej nauki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
|